evydržím příliš dlouho v nečinnosti a tak když dlouho nehrajeme nebo když už mám dané hry až pokrk a něco mi na ní nevyhovuje , tak vymýšlím dále. A tak vznikla pravidla na této stránce a tak vznikl i tento svět. Je to reakce předvším na množství magie a jejího přílišného rozšíření ve světě ve kterém hrajeme. Dále je to reakce na inspirace z různých knih a fór která jsem přečetl. Další věc co se mi nelíbí je přesvědčení a hraní s ním a tak i tuto část pravidel chci poněkud více osvětlit v tomto světě.

Pravidla

Pravidla nechávám stejná jako ta podle kterých teď hrajeme to znamená DnD 3e s některými změnami z 3,5e. A stejně tak nechávám i bohy v těchto pravidlech zmiňované i když vím že patří k úplně jinému světu. Zatrhávám ale všechny "itemcreations" odbornosti protože by narušili magickou rovnováhu mého světa pro svoji příliš snadnou dostupnost. Další úpravou je měnová reforma. Veškeré zboží kromě zbraní a brnění stojí 1/100 původní ceny. Zbraně a brnění 1/10 ceny a magické zboží nejde sehnat vůbec nebo jen ve vyjimečných případech. To znamená že mincový systém je podobný tomu který je v Rolemastru (v překladu železněk, mědák, bronzák, stříbrňák, zlaťák).

Rasy a historie

Lidé sem přišli asi před 200 lety ze svého starého světa magickou bránou po které je dosud obrovský kráter. Před čím utíkali to není obecně známo. Ihned po příchodu si podrobili původní obyvatele a protože potřebovali území začali válčit s elfi. Lépe řečeno se vždy spojili s jedním z elfích klanú proti jinému a následné se spojili s jiným klanem proti svým původním spojencům. Tyto lidsko elfí války přetrvávají v malém měřítku do teď. Původní obyvatelé, taky lidé, byly na celkem primitivní úrovni, ale některé ruiny svědčí o tom, že zde původně byla poměrně hodně vyspělá civilizace. V těchto ruinách se samozřejmě podle legen nachází spoustu pokladů a nestvůr a hodně dobrodruhů tam našlo svoji smrt. Původní animističtí bohové byly zakázáni a jen druidi je ještě uctívají. Co se týče ostatních bohů jsou uctíváni všichni bez pohledu na přesvědčení. Například válečník když jde do boje se projistotu pomodlí i k Nerullovi aby od něj odvrátil svůj zrak a díval se raději na jeho nepřátele. Co se týče vztahu k ostatním rasám. Elfi nemají příliš v lásce protože s nimi posledních 200 let válčí. K trpaslíkům mají vztah neutrální, nikdo přece nenpadne národ o kterém ani neví kolik jich je. (podle některých legen se trpaslíci živí kamením). Co se týče goblinů a hobitůo těch většina lidí nemá ani ponětí že existují. Půlorkové a orkové jsou podřadná rasa a levná pracovní síla. Sice se občas vzbouří ale pár mrtvol a už zase pěkně pracují. Pokud si vyberete lidskou rasu tak budete začínat jako mladší syn některého z nižších šlechtických rodin nebo žák některé z klášterních škol. To proto že dobrodruh umí číst a psát, ale 90% lidí tohoto světa to neumí.

Elfové žijí v několika klanech kteřé spolu stále soupeří o moc. Dříve bojovali i s trpaslíky protože jim káceli posvátné háje (pro elfi veškeré lesi). Před poměrně krátkou dobou zapojili do válek i daší podřadné rasy, například lidi. Používali je jako žoldnéřské vojsko. Ale přicházelo jich čím dál tím více a dnes je lidí jak much. U elfů je typické sociální uspořádání. Všechno patří všem a jen rada starších rozděluje nejlepší vybavení paláce zbraně a podobně. Co se týče pohledu na ostatní rasy tak kromě elfů je to všechna jedna sebranka a podřadné rasy. Není rozdíl mezi trpaslíkem člověkem nebo skřetem. Jen elfové jsou lid vyvolený a jejich dny opět přijdou neboť všechny ostatní národy se navzájem vyhubí a elfové si jen počkají. Elfové staví nádherná města, ale nikdo jiný kromě elfů neví kde jsou dokonce ani příslušníci jiného klanu nemají přesnou představu o poloze dalších měst. nikdy je ale nenavštívil nikdo z jiné rasy. Pokud si vyberete tuto rasu tak začínáte jako člen který se rozhodnul z nějakého důvodu opustit elfí společenství, ale může se do něj kdykoliv vrátit. Je si ale vědom že pokud se vrátí tak veškeré "jeho či její" věci budou patřit celému klanu.

Trpaslíci vedli dříve nějaké ty nesmyslné války s elfi ale ti od příchodů lidí dali pokoj, proto vztah trpaslíků k lidem je docela kladný. Existuje hned několik trpasličích království spojených tunely každe z nich má smozřejmě vlastní jazyk. Běžná trpasličí pracovní doba je 12 hodin. V žebříčku úcty a poslušnosti jsou na prvním místě království, klan rodina a teprve na konci vlastní prospěch. I kdysž se u trpaslíků projevuje zlatá horečka a chamtivost. Trpaslíci co nějakým způsobem zostudili klan či rodinu si musí oholit hlavu a vyhlávat hrdinskou smrt, protože jedině tak jde tato hanba smít. Na trpaslíka který se stane dobrodruhem či odejde natrvalo pracovat mazi lidi se divaji jako by je zradil v jejich snažení a nerespektoval jejich pracovní morálku a je přijat zpět pouze pokud vykoná nějaké hrdinské skutky které se donesou až k trpasličím uším.

Hobiti žijí v uzavřených horských údolích daleko od ostatní civilizace. Jsou zadobře s trpaslíky, kteří je chrání a obchodují s nimi. Je to oboustraně prospěšná spolupráce protože trpaslíci 90% svých zásob jídla získávají právě od hobitů. Sami hobiti nemaji žádne psané zákony ale vzhledem k tomu že žijí v poměrně malých komunitách tak se dobře znají a možného zloděje vždy odhalí a následně se mu všichni posmívají. dosud se nestalo že by hobit zabil hobita. Čas od času v sobě některý z hobitů oběví dobrodružné sklony a odejde do vnějšího světa. Může se kdykoliv vrátit ale ještě po mnoho let bude za svými zády slyšet to je ten co ma zlato ve sklepě a ostatní se k němu nebudou chovat jako dříve, ale budou se k němu chovat spíše jako k přistěhovalci.

O gnomech toho nikdo moc nevi snad jen to že existují. Většinou si dělají co chcou a díky svým vtípkům, které jsou u nich doma normální mají většinou mimo svůj domov krátký život.

Půl elfové žijí mezi lidmi ale ti je nemají v lásce a elfové je nikdy nepříjmou dalo by se říci že často trpí komplexem méněcenosti a musí všem dokazova že oni taky maji svoji vůli.

Orkové a půlorkové jsou rasa která skoro vymřela v době příchodu lidí tedy asi před 200 lety. Ale těsně před jejich vyhubením lidé zjistili, že je vhodné je používat jako otroky a nevolníky pro těžké práce. Tento fakt tuto rasu zachránil. A dnes už žijí pouze mezi lidmi ale nemájí v jejich společnosti žádná práva. Pokud chcete začít jako půlork tak jedině jako sluha některého z dobrodruhů nebo utečenec z některého pracovního tábora.

Magie

Magie a její dostupnost je v tomto světě hodně omezena. Ne však pro dobrodruhy ty ať si ji používají jak chcou, ale musí si být vědomi toho že je zde cechovní systém a pokud se rozhodnou používat magii pro vlastní obohacení a podnikání některý z cechů na ně pošle vrahy či menší armádu. S tím je spojen i třeba výskyt cleriků ve vesnicích a městech. Oni jsou přítomni ale narozdíl od dobrodruhů většinou nerozvíjí pouze ono kouzelné povolání, ale navíc povolání farmáře, obchodníka či podobně (nedobrodružná povolání ve kterých nepřibývají životy a útok ale jen body do vlastností). Centrem vzdělanosti jsou samozřejmě kláštery a jejich školy takže tam je i největší pravděpodobnost výskytu kouzelníků. Jak je to u ostatních národů kromě lidí není příliš známo. Co se týče sorcererů ti se vyskytují docela často ale takový vesnický týpek bude opět raději rozvíjet povolání pro svoji obživu. Dalším aspektem jsou magické zbraně a vůbec veškeré magické vybavení. Toho je zde velký nedostatek, takže jakýkoliv magický předmět má své jméno a bohatou historii. Nejde zde přijít do obchodu a říct dejte mi támhle ten magický meč +3M co vám leží na poličce. Tento nedostatek je u bojovníků částečně vyvážen přítomností nemagických bonusových materiálů (jestli je nazvu klasicky mitril nebo jinak to ještě nevím). Druhá věc jsou bonusy za mistra kováře. Nejsou zde jen mistrovské zbraně ale třeba trpasličí zbraň má vždy +1 ke zranění a elfí +1 k útoku. Tyto bonusy částečně kompenzují nedostatek magie.

Tvorba postavičky

Při tvorbě postavičky se nenechte odradit pravidli a tvořte ji pouze podle vlastní fantazie a teprve potom se dívejte na pravidla. Vzhledem k tomu že mnoho možností pravidla neskýtají tak vám tyhle možnosti trošku rozšířím. První věc je ta že pokud chcete můžete začínat od druhé urovně (nikoliv ale zkušenostma). tuto možnost dávám proto protože někteří si vymysleli postavičky typu šaman a rozhodli se že šaman je kombinace barbarien/wizard. Aby jste nemuseli nikde zhánět na druhé úrovni magickou knížku nebo naopak netrpěli jako blbej kouzelník s kouzli určenými pro posílení bojových vlastností. Další ohýbání pravidel je potom to že pokud si vyberete nějakou stálou kombinaci povolání a nazvete označíte ji za nové povolání bude vám po konzultaci se mnou uznánu a bude bráno jako jedno povolání nikoliv dvě jako v normálních pravidlech. Musí mít ale svoji logiku a né vyberu nejsilnější možnou kombinaci. Poslední možnost kterou vám nabízím je úprava základních povolání. Třeba pokud chci tuláka zamněřeného na boj a né tolik na dovednosti tak prostě stylem něco za něco vygeneruji nové povolání jakého si bojového tuláka (nazvemež ho třeba lupičem). Vše toto ale po konzultaci se mnou hlavně kvůli tomu aby dané povolání bylo pokud možno vyrovnané a opět mělo trošku logiku proč to tak je.


Nahoru
Rozcestnik
  • Uvod
  • Kronika
  • Kronika II
  • Postavičky
  • Zkušenosti
  • Mapa
  • Heraldika
  • Pravidla
  • Herbář
  • Bohové
  • Ceník
  • Bárdské zprávy
  • Sifry
  • Autorizované

  • Zpět
  • Novinky
  • Rolemaster
  • Můj systém
  • D and D
  • Scénáře
  • Povídky
  • Uvahy
  • Kniha návštěv