Jakub Ajchl
Pojednání o didaktice magie pro učně prvního stupně a jejich učitele
Na úvod
Tato práce je psána především pro učitele žáků, kteří nemají vůbec žádné zkušenosti s magií, s jejími riziky a výhodami. Veškeré zde uváděné firmy byly vybrány asociací kouzelníků, a proto mně zaplacené částky se nedají brát jako úplatky.
Nejprve kdo to vlastně je ten učeň první úrovně. Ten, jenž je ještě magie neznalý, stává se automaticky učněm první úrovně. Zakouzlí-li svoje první kouzlo z druhé úrovně, stává se učněm druhé úrovně, a svede-li seslat kouzlo ze třetí úrovně, stává se učněm třetí úrovně a měl by začít uvažovat o zkoušce na kouzelníka.
Ten kdo sešle kouzlo ze třetí úrovně, takzvané kouzelnické, je připraven na zkoušku na kouzelníka. Pomocí kouzla Paměť zapomene veškerá kouzla, poté si vylosuje jedno kouzlo ze třetí úrovně, to se během pěti otočení přesýpacích hodin firmy Nepřesný a syn typu b musí naučit a poté před komisí třikráte seslat.
Prvním krokem k úspěšnému ovládnutí řemesla magického je naučit se kouzla nazpaměť. K tomu byla definována vlastnost paměť. Je stanovena jako počet kouzel z první úrovně, která je schopen si učeň zapamatovat.
Paměť (PA)= IQ + CH
+ úroveň (UR)/2
Toto je obtížný úkol a mnohdy trvá měsíce než se některé kouzlo naučí. U některých je to způsobeno tím, že nejsou ochotni a schopni učit se tolika textu nazpaměť, jiní zase nemají vlohy na zapamatování kouzel vůbec.
Učení kouzel = 1b + 1%
+ IQvl
Za 1 hodinu se naučí 1
kouzlo z 1 urovně –20% skrátí čas na polovinu, -40% na
čtvrtinu atd.
Pokud si učeň do půl roku nezapamatuje ani jedno kouzlo, tak se nikdy nestane kouzelníkem a jeho výuka by se měla ukončit.
Dalším krokem ve výuce je vlastní sesílání kouzel. Je dobré nazačátek vybrat jednoduchá, ale pro mistra užitečná kouzla. Některá z nich obsahuje příloha k této knize.
Sesílání kouzel(%)= 2*IQvl +
Kouzla + sesílané kouzlo + skupina kouzla + brnění a zbraň
Toto je značně nebezpečná část, protože se učni může podařit zplést kouzlo natolik, že uvolněná energie exploduje.
Fatální neúspěch
při sesílání kouzla znamená, že kouzlo explodovalo a zranilo tě za
živ = M
Normální neúspěch – 10%
nic 11% až 49% ztrácíš M
Proto uvádím v příloze další kouzlo pro učitele a to Blokování uvolněné energie. Dále se nesmí učeň příliš přetěžovat, protože pokud se příliš vysílí začne se kroutit křečí a několik posluchačů oboru magie již takto zemřelo.
Ovládání záporné energie =
1b +1% +IQvl/2
Kouzelník může jít
s M do záporu (max –M potom do 1 hod smrt pokud mu někdo M nedodá)
normálně se ale rozkašle a není schopen se na nic soustředit dokud se
mu M nevrátí alespoň na nulu za každou hodinu co máš M v mínusu ti
ubude 1 živ
Pokud se učeň dostane do tohoto stavu, je lepší mu z něj pomoci než potom z něho dělat nemrtvého, aby mohl dokončit studia. Na to uvádím v příloze další kouzlo Transfer, kterým se dá převést část magické energie učni a tím vyrovnat nedostatek vnitřní energie a probudit ho z bezvědomí. Aby se tyto stavy opakovaly co nejméně, byla zavedena další veličina Magická energie, která je definována jako počet svíc rožnutých učněm pomocí kouzla Oheň než upadne do bezvědomí, podmínkou ovšem je, že se všechna kouzla podaří.
Magie(M)= IQvl
Opět toto kouzlo uvádím v příloze.
Další vlastností, kterou je nutné si definovat, je Síla kouzel. Je definována jako počet otočení standardních přesýpacích hodin velikosti c firmy Nepřesný a syn po seslání kouzla Světlo než toto kouzlo odezní. Toto kouzlo je opět uvedeno v příloze.
Síla kouzla(SK)= IQ + OB + UR/2,
V jedné z posledních kapitol se budeme zabývat nejčastějsí otázkou všech učedníků, proč se při sesílání kouzel tvoří magický prach a proč po jeho aktivaci je ho možné využít k čarování.
Při sesílání kouzla
vzniká magický prach, který po aktivaci jde opět využít na sesílání kouzel
pomocí magického prach z každého kouzla je ˝ magie
přeměněna na magický prach.
Kouzlení pomocí magického prachu
= 1b +1% + IQvl místo vlastní energie využiješ energii aktivovaného magického
prachu –10% na kouzla
Z veškeré hmoty na zemi vzniká energie. A proto zpět z energie musí vznikat hmota. Vzhledem k nedokonalosti myšlenkových pochodů je jednodušší kouzlo předimenzovat a dát do něj více energie než potřebuje. Tato energie se proměňuje v magický prach, další část se šíří jako kruhy na hladině a jdou dobře vycvičenými smysly postřehnout a poslední část utvoří samotný efekt kouzla. Tvorbě magického prachu lze zabránit, ale i největší mistři to zvládnou jen u nejjednodušších kouzel. Proto tuto vlastnost nebudu zde dále rozebírat. Kruhy na vodě nebo přesněji vlny v eteru, se dají zachytit a rozpoznat co bylo sesláno za kouzlo a dokonce i kdo ho seslal, ale s touto dovedností mají problémy i někteří kouzelníci s mnohaletou praxí.
Poznání kouzla = 2b +1%+
1*IQvl (+M poznávaného kouzla), úspěch = zná dané kouzlo, neúspěch o
50% zná pouze skupinu
Stává se, že dané kouzlo nemá na cíl účinky. Tento jev je připisován vlastní energii všech věcí a neochotu přijat další. U kouzelnických mistrů se tato vlastnost projevuje více než u učňů a také záleží na úrovni kouzla a síle kouzelníka.
Magická odolnost(MOD)= OD + IQ + UR + SK/2 + skupina ze které kouzlo je
- magie kouzla,
svitky.
Psaní svitků = 1b + 2% +
IQvl = 2*normální M (stačí mít jen Ľ a dělat svitek postupně),
+30M +1Sk na zapsané kouzlo
Světlo
Cena 3 I život
Vyvolání 1 kolo
Trvání 10*Sk min
Dosah dotyk
Rozsah sesilatel
Pentagram
Mági 3 I život
Vyvolání 1 kolo
Trvání Stálé
Dosah 1 m
Rozsah jeden pentagram
Po vyhození materiálu do vzduchu se sám poskládá do pentagramu. Tento
pentagram má po dalších úpravách bonusy na sesílání kouzel ze života,
přírody a magie
Zběr magického prachu
Mági 1 I příroda
Vyvolání 1 kolo
Trvání ihned
Dosah Sk m
Rozsah 1g magického prachu
Pozbírá 1g magického prachu na určené místo
Malé koncentrační kouzlo
Mági 5 I magie
Vyvolání 1 kolo
Trvání 6 kol
Dosah sesilatel
Rozsah jedno kouzlo
Přidá +10% na vyvolání následujícího kouzla.
Střední koncentrační kouzlo
Mági 15 I magie
Vyvolání 1 kolo
Trvání 6 kol
Dosah sesilatel
Rozsah jedno kouzlo
Přidá +25% na vyvolání následujícího kouzla.
Malé koncentrační kouzlo dlouhodobé
Mági 10 I magie
Vyvolání 2 kola
Trvání Sk min
Dosah sesilatel
Rozsah jedno kouzlo
Přidá +10% na vyvolání následujících kouzel.
Ohnivá střela
Mági 4 M I chaos
Vyvolání 1 kolo
Trvání ihned
Dosah Sk*10m
Rozsah cíl
útok
= 7*SK%, zranění 0,5*SK +1% za 1 život na popáleniny, -15% na útok za
každých 10m
Oheň
Mági 1 I chaos
Vyvolání 1 kolo
Trvání
Dosah dotyk
Rozsah
Místo sirek poslouží kouzlo
Aktivace magického prachu
Mági 2 (2) I chaos
Vyvolání 1 kolo
Trvání Sk dnů (+Sk dnů)
Dosah dotyk
Rozsah 1g M prachu
Aktivuje magický prach vzniklý při vyvolávání kouzel, že se dá
použít místo vlastní magické energie.
Tvorba magického prachu
Mági 2 I chaos
Vyvolání 1 kolo
Trvání stálé
Dosah ?
Rozsah vznikne 1g M prachu
Toto kouzlo nemá jiného účinku než že při něm vzniká
magický prach.
Transfer
Cena 1 (2) II život
Vyvolání 1 kolo
Trvání 1 kolo
Dosah dotyk
Rozsah cíl
Za každé dva mágy přidá jeden mág cíly
Paměť
Cena 50 V smrt
Vyvolání 5 kol
Trvání stálé
Dosah dotyk
Rozsah cíl
Smaže veškerá kouzla z paměti
Blokování uvolněné energie
Cena 5
Vyvolání 1 kolo
Trvání koncentrace
Dosah Sk m
Rozsah jeden kouzelník
V případě fatálního neúspěchu toto kouzlo zabrání výbuchu až do výše Sk Mágů