Jakub Ajchl

Jakub Ajchl

Pojednání o didaktice magie pro učně prvního stupně a jejich učitele

Na úvod

Tato práce je psána především pro učitele žáků, kteří nemají vůbec žádné zkušenosti s magií, s jejími riziky a výhodami. Veškeré zde uváděné firmy byly vybrány asociací kouzelníků, a proto mně zaplacené částky se nedají brát jako úplatky.

Rozdělení

Nejprve kdo to vlastně je ten učeň první úrovně. Ten, jenž je ještě magie neznalý, stává se automaticky učněm první úrovně. Zakouzlí-li svoje první kouzlo z druhé úrovně, stává se učněm druhé úrovně, a svede-li seslat kouzlo ze třetí úrovně, stává se učněm třetí úrovně a měl by začít uvažovat o zkoušce na kouzelníka.

Zkouška na kouzelníka

Ten kdo sešle kouzlo ze třetí úrovně, takzvané kouzelnické, je připraven na zkoušku na kouzelníka. Pomocí kouzla Paměť zapomene veškerá kouzla, poté si vylosuje jedno kouzlo ze třetí úrovně, to se během pěti otočení přesýpacích hodin firmy Nepřesný a syn typu b musí naučit a poté před komisí třikráte seslat.

Začátky s výukou

Prvním krokem k úspěšnému ovládnutí řemesla magického je naučit se kouzla nazpaměť. K tomu byla definována vlastnost paměť. Je stanovena jako počet kouzel z první úrovně, která je schopen si učeň zapamatovat.

Paměť (PA)= IQ + CH + úroveň (UR)/2

Toto je obtížný úkol a mnohdy trvá měsíce než se některé kouzlo naučí. U některých je to způsobeno tím, že nejsou ochotni a schopni učit se tolika textu nazpaměť, jiní zase nemají vlohy na zapamatování kouzel vůbec.

Učení kouzel = 1b + 1% + IQvl

Za 1 hodinu se naučí 1 kouzlo z 1 urovně –20% skrátí čas na polovinu, -40% na čtvrtinu atd.

Pokud si učeň do půl roku nezapamatuje ani jedno kouzlo, tak se nikdy nestane kouzelníkem a jeho výuka by se měla ukončit.

Sesílání kouzel

 

Dalším krokem ve výuce je vlastní sesílání kouzel. Je dobré nazačátek vybrat jednoduchá, ale pro mistra užitečná kouzla. Některá z nich obsahuje příloha k této knize.

Sesílání kouzel(%)= 2*IQvl + Kouzla + sesílané kouzlo + skupina kouzla + brnění a zbraň

Toto je značně nebezpečná část, protože se učni může podařit zplést kouzlo natolik, že uvolněná energie exploduje.

Fatální neúspěch při sesílání kouzla znamená, že kouzlo explodovalo a zranilo tě za živ = M

Normální neúspěch – 10% nic 11% až 49% ztrácíš M

Proto uvádím v příloze další kouzlo pro učitele a to Blokování uvolněné energie. Dále se nesmí učeň příliš přetěžovat, protože pokud se příliš vysílí začne se kroutit křečí a několik posluchačů oboru magie již takto zemřelo.

Ovládání záporné energie = 1b +1% +IQvl/2

Kouzelník může jít s M do záporu (max –M potom do 1 hod smrt pokud mu někdo M nedodá) normálně se ale rozkašle a není schopen se na nic soustředit dokud se mu M nevrátí alespoň na nulu za každou hodinu co máš M v mínusu ti ubude 1 živ

Pokud se učeň dostane do tohoto stavu, je lepší mu z něj pomoci než potom z něho dělat nemrtvého, aby mohl dokončit studia. Na to uvádím v příloze další kouzlo Transfer, kterým se dá převést část magické energie učni a tím vyrovnat nedostatek vnitřní energie a probudit ho z bezvědomí. Aby se tyto stavy opakovaly co nejméně, byla zavedena další veličina Magická energie, která je definována jako počet svíc rožnutých učněm pomocí kouzla Oheň než upadne do bezvědomí, podmínkou ovšem je, že se všechna kouzla podaří.

Magie(M)= IQvl

Opět toto kouzlo uvádím v příloze.

 

Síla kouzel

 

Další vlastností, kterou je nutné si definovat, je Síla kouzel. Je definována jako počet otočení standardních přesýpacích hodin velikosti c firmy Nepřesný a syn po seslání kouzla Světlo než toto kouzlo odezní. Toto kouzlo je opět uvedeno v příloze.

Síla kouzla(SK)= IQ + OB + UR/2,

Zákon zachování hmoty a energie

 

V jedné z posledních kapitol se budeme zabývat nejčastějsí otázkou všech učedníků, proč se při sesílání kouzel tvoří magický prach a proč po jeho aktivaci je ho možné využít k čarování.

Při sesílání kouzla vzniká magický prach, který po aktivaci jde opět využít na sesílání kouzel pomocí magického prach z každého kouzla je ˝ magie přeměněna na magický prach.

Kouzlení pomocí magického prachu = 1b +1% + IQvl místo vlastní energie využiješ energii aktivovaného magického prachu –10% na kouzla

     Z veškeré hmoty na zemi vzniká energie. A proto zpět z energie musí vznikat hmota. Vzhledem k nedokonalosti myšlenkových pochodů je jednodušší kouzlo předimenzovat a dát do něj více energie než potřebuje. Tato energie se proměňuje v magický prach, další část se šíří jako kruhy na hladině a jdou dobře vycvičenými smysly postřehnout a poslední část utvoří samotný efekt kouzla. Tvorbě magického prachu lze zabránit, ale i největší mistři to zvládnou jen u nejjednodušších kouzel. Proto tuto vlastnost nebudu zde dále rozebírat. Kruhy na vodě nebo přesněji vlny v eteru, se dají zachytit a rozpoznat co bylo sesláno za kouzlo a dokonce i kdo ho seslal, ale s touto dovedností mají problémy i někteří kouzelníci s mnohaletou praxí.

Poznání kouzla = 2b +1%+ 1*IQvl (+M poznávaného kouzla), úspěch = zná dané kouzlo, neúspěch o 50% zná pouze skupinu

Odolávání kouzlům

 

Stává se, že dané kouzlo nemá na cíl účinky. Tento jev je připisován vlastní energii všech věcí a neochotu přijat další. U kouzelnických mistrů se tato vlastnost projevuje více než u učňů a také záleží na úrovni kouzla a síle kouzelníka.

Magická odolnost(MOD)= OD + IQ + UR + SK/2 + skupina ze které kouzlo je - magie kouzla,

Psaní svitků

Dobrým tahem proto, aby učedníci byly co nejužitečnější a ne jenom na zlost, je dobré je hned od začátku naučit psát

 svitky.

Psaní svitků = 1b + 2% + IQvl = 2*normální M (stačí mít jen Ľ a dělat svitek postupně), +30M +1Sk na zapsané kouzlo

 

Příloha I kouzla pro učně

 

Světlo    

Cena       3 I život

     Vyvolání   1 kolo

     Trvání     10*Sk min

     Dosah      dotyk

     Rozsah     sesilatel

 

Pentagram

     Mági       3 I život

     Vyvolání   1 kolo

     Trvání     Stálé

     Dosah      1 m

     Rozsah     jeden pentagram

Po vyhození materiálu do vzduchu se sám poskládá do pentagramu. Tento pentagram má po dalších úpravách bonusy na sesílání kouzel ze života, přírody a magie

Zběr magického prachu

      Mági         1 I příroda

      Vyvolání     1 kolo

      Trvání        ihned

      Dosah        Sk m

      Rozsah 1g magického prachu

Pozbírá 1g magického prachu na určené místo

 

Malé koncentrační kouzlo

     Mági       5 I magie

     Vyvolání   1 kolo

     Trvání     6 kol

     Dosah      sesilatel

     Rozsah     jedno kouzlo

Přidá +10% na vyvolání následujícího kouzla.

 

Střední koncentrační kouzlo

     Mági       15 I magie

     Vyvolání   1 kolo

     Trvání     6 kol

     Dosah      sesilatel

Rozsah     jedno kouzlo

Přidá +25% na vyvolání následujícího kouzla.

 

Malé koncentrační kouzlo dlouhodobé    

Mági       10 I magie

     Vyvolání   2 kola

     Trvání     Sk min

     Dosah      sesilatel

Rozsah     jedno kouzlo

Přidá +10% na vyvolání následujících kouzel.

Ohnivá střela     

      Mági         4 M I chaos

      Vyvolání     1 kolo

      Trvání        ihned

      Dosah        Sk*10m

      Rozsah       cíl

útok = 7*SK%, zranění 0,5*SK +1% za 1 život na popáleniny, -15% na útok za každých 10m

 

 

Oheň 

     Mági       1 I chaos

     Vyvolání   1 kolo

     Trvání    

     Dosah      dotyk

     Rozsah    

Místo sirek poslouží kouzlo

 

 

Aktivace magického prachu

      Mági         2 (2) I chaos

      Vyvolání     1 kolo

      Trvání        Sk dnů (+Sk dnů)

      Dosah        dotyk

      Rozsah       1g M prachu

Aktivuje magický prach vzniklý při vyvolávání kouzel, že se dá použít místo vlastní magické energie.

 

Tvorba magického prachu

      Mági   2 I chaos

Vyvolání     1 kolo

      Trvání  stálé

      Dosah  ?

      Rozsah vznikne 1g M prachu

Toto kouzlo nemá jiného účinku než že při něm vzniká magický prach.

 

Příloha II kouzla pro učitele

Transfer  

     Cena       1 (2) II život

     Vyvolání   1 kolo

     Trvání     1 kolo

     Dosah      dotyk

     Rozsah          cíl

Za každé dva mágy přidá jeden mág cíly

 

Paměť    

     Cena       50 V smrt

     Vyvolání   5 kol

     Trvání     stálé

     Dosah      dotyk

     Rozsah          cíl

Smaže veškerá kouzla z paměti

 

 

Blokování uvolněné energie

     Cena       5

     Vyvolání   1 kolo

     Trvání     koncentrace

Dosah      Sk m

     Rozsah     jeden kouzelník

V případě fatálního neúspěchu toto kouzlo zabrání výbuchu až do výše Sk Mágů


Nahoru
Nová hra
  • Pravidla (pdf)
  • Kroniky od PJe
  • Svět
  • Můj systém
  • Plžovo RPG (pdf)
  • Postavičky
  • Kroniky od PJe
  • Svět Tiam

  • Starší pokusy
  • Pravidla
  • Demonologie
  • Příručka o magii
  • Kniha pro kněze
  • Statusy
  • Souboje

  • Rozcestnik
  • Novinky
  • Autorizované