olemaster je velice zvlaštní systém. Na rozdíl od ostatnich operuje s deseti vlastnostma Constitution (CO) odolnost - závisí na ni především počet životů odolnost vůči jedům, Agility (AG) obratnost - na ni závisí spousta vlastností, Self-discipline (SD) - hody proti strachu panice a pod., Memory (ME) pamněť, Reasoning (RE), Strength (ST) síla - samozřejmě útok na blízko a spousta dalších, Quicknes (QU) rychlost - jediná vlastnost na které závisí obrana, Presence (PR), Empathy (EM) a Intuition (IN) jako složky inteligence. Na prvních pěti vlastnostech závisí "Development points" body pomocí kterých se rozvíjí všechny dovednosti. Poslední tři jsou jakési složky inteligence a záleží na nich kouzlení. Při výběru kouzelného povolání je výběr ze tří "Realms" okruhů magie a to Essence - elementární magie, Channeling - kněžská magie a Mentalism - mentální magie.

Každá dovednost potom závisí na různých vlastnostech nebo jejich kombinacích a na povolání a to hned dvakrát. Za prvé cena dané dovednosti např 1/5 znamená, že první "rank" křížek stojí 1 bod a druhý 5 bodů a víc se do dané dovednosti nedá při přestupu investovat. Za druhé jsou body za úroveň válečník má tři za úroveň na bojování životy a pod. kouzelník na kouzlení.

Veškeré hody jsou ve stovkovém systému a navíc "Open ended" s otevřeným koncem. To znamená při hodu 1-5 se háže ještě jednou, ale číslo se odečítá (vzniká záporný hod) a nebo při 96 až 100 se háže opět ještě jednou ale číslo se přičítá, takto vznikají čísla 100 až nekonečno.

Tento systém obsahuje několik set kouzel ale neučí se kouzla ale určité skupiny podobně zaměřených kouzel "Spell list" která podle toho jestli přísluší vašemu povolání nebo jsou v části "Open" lehčí část kouzel nebo "Close" těžší část kouzel stojí více či méně dovednostních bodů.

Každá dovednost má svou cenu a to u každého povolání, takže kouzelník se může učit bojovat a válečník kouzlit, ale pro oba to stojí hodně dovednostních bodů.

Další možnou zvláštností tohoto systému je že si zkušenosti počítají sami hráči a nikoliv Dějmist . Každý hráč si vede list o tom co použil za dovednosti které tipy kritických zásahů dostal a které potvory zabil. Za první použití dané dovednosti, kouzla nebo zabití příšery je pětinásobek zkušeností, za druhé dvojnásobek a nad deset je to už rutina a je pouze polovina zkušeností. Za dovednost je 100 zkušeností kouzlo 100 +-10 rozdíl úrovní tvůj a daného kouzla, u příšer je to 200 +50 nebo -10 rozdíl tvé úrovně a úrovně potvory. U kritických zásahů je to 100 za každou úroveň kritického zásahu do tebe.

Nevíhodou je že tento systém disponuje obrovským množstvím tabulek, na každou zbraň je třeba jedna tabulka na každé útočné kouzlo a další spousta tabulek je na kritické zásahy různého typu, bodné, sečné atd.síly. Tak třeba nejsilnější kritický zásah v kategorii bodných zbraní znamená zásah do oka a okamžitou smrt. Ale postavička za to dostane je li to první E kritický zásah 2500 zkušeností. Trošku nevíhodné pro hráče protože každá postavička dříve nebo později si blbě hodí a je mrtvá. A možnosti oživování zde sice jsou ale velmi omezené.Elfové nejdou oživovat vůbec a na lidí musí bít sesláno kouzlo do 2 min.

Několik příkladů z Tabulek zbraní a vysvětlení části bojového systému je zhrnuto v tomto odkazu.

Dále poprvé zveřejňuji část svého Bestiáře kterou mám v elektroniké podobě k tomuto systému. A nakonec Backgroundy "pozadí", při tvorbě postavičky si podle rasy může každý zvolit z těchto věcí v hodnotě 100 u některých elfů až 600 u obyčejných lidí. Ještě snad mnou upravené Rasy pro Ciraneu Daším mím výtvorem je Seznam věcí, najdete tam dračí hole a další různé maličkosti. V Rolemastru je identifikaci a používání magickým věcí vlastnost Staves and Wands (SW) a u každé skupiny je v hlavičce napsáno jak těžké je věc z dané skupiny identifikovat.

Další ukázkou náročnosti tohoto systému jsou Upíři se všemi svými vlastnostmi (ty jsou původní) a pravidla postupné přeměny na upíra a jeho zlepšování (to už je moje práce). Omluvte prosím docela dost pokroucenou češtinu doplněnou anglickými názvy, protože pro některé z nich se mi nechce vymíšlet české ekvivalenty a navíc bych si v nich udělal chaos.

Rozcestnik
  • Kronika
  • Kroniky od PJe
  • Postavičky
  • Ostatní postavy
  • Bohové
  • Pravidla
  • Zkušenosti

  • Pravidla
  • Tabulky zbraní
  • Backgroundy
  • Upíři

  • Zpět
  • Novinky
  • Můj systém
  • D and D
  • Scénáře
  • Povídky
  • Uvahy
  • Onás
  • Ke stažení
  • Odkazy
  • Kniha návštěv
  • Autorizované