e všech hrách hlavně počítačových se tak jak se zvětšují schopnosti postaviček se množí a zlepšují i všechny potvory, ale je to takhle i v normálním světě? Představte si že chodíte do školy a nepotkáváte nikoho jiného jen další žáky (trošku zcestná představa kde jsou učitelé?), Potom přejdete na vysokou a to samé, jen samí vysokoškoláci a když si uděláte profesůru zase to samé samí profesor je tohle možné? Samozřejmě že ne jen ten kdo dělá šéfa hry (Pána jeskyně, Dějmistra nebo jak se to všechno jmenuje) se snaží aby postavičky stále měli protivníky na úrovni. Nemyslím si ale že je to nejlepší způsob zábavy. Osobně mám rád a dodává to pocit moci když potkáme i něco velmi slabého co prostě nad vámi nemůže vyhrát. I v normalním světě je zastoupení žáků, vysokoškoláků a profesorů stále přibližně stejné takže proč to dělat jinak ve světě fantazie? Osobně si myslím že není důvod hráči alespoň mají ze začátku na paměti že téměř všichni jsou silnější než oni a nebudou každého vraždit na potkání a až dosáhno takové úrovně že by to pro ně nebyl žádný problém tak pak naopak už nebudou mít ani důvod k nějakým masakrům. Navíc pokud by se začali chovat nějak moc divoce tak se vždy může objevit vyjímka potvrzující pravidlo a to docela překvapí. Největší síla je v nevědomosti a chybějících informacích nikoliv v síle nepřátel, vždycky se dá přece blafovat někteří své síly podceňují a někteří zas přeceňují jako v normálním světě. Navíc to postavičky naučí více jednat méně bojovat než když si budou jisti že vše co potkávají je sice silné ale jde to nějk zabít, protože Dějmist by tam přece nic takového nedal? Vyberte proto jednu úroveň pro městské stráže a dodržujte ji po celý zbytek hry nezvyšujte je protože oni sice získávají zkušenosti, ale někteří odchází přichází nováčci a průměrná úroveň zůstává stejná. To samé samozřejmě platí i o všech nepojmenovaných ve vašem světě. Například pokud zvolíte že celý svět je na 5 úrovni tak to sice bude na 1. úrovni hodně těžké ze začátku, ale postupně se to zlepší až se to naopak otočí a bude to pro vás hračka. Vyjímku v tomhle mém podání tvoří pojmenovanané postavy. Ty totíž už nezapadají do celostátního úrovňového průměru ale jsou stejně individuální jako postavičky hráčů. Hráči se s danou postavou třeba už nikdy nesetkají protože prostě šla jinam nebo zemřela, ale pokud se s někým náhodou potkají znovu tak nezapomeňte že i oni získávali zkušenosti a i oni se zlepšovali, ale hráči netuší jak rychle takže pokud byl na začátku hodně silný při druhém potkání už můžou být stejně silní a naopak. Rozhodně ale se snažte hned od začátku vést hráče ať žádného svého protivníka nepodceňují i když by třeba věděli že oni jou na 10 úrovni a on pouze na 2. Nikdy nevíte kolik má přátel starších bratrů milenek či milenců kteří ho budou chtít pomstít nebo si prostě najmou někoho lepšího. A ten někdo už bude mít jméno a tím pádem může být mnohem silnější než postavy samotné a poznejte ho od osttních když vypadá stejně? Nepoznáte dokud něco nepodnikne ale pak bude te litovat...................
Rozcestnik
  • Novinky
  • Rolemaster
  • Můj systém
  • D and D
  • Scénáře
  • Povídky
  • Uvahy
  • Onás
  • Ke stažení
  • Odkazy
  • Výtvory
  • Fotky
  • Kniha návštěv
  • Autorizované

  • Úvahy
  • Jak urychlit boj
  • Smrt a život
  • Obtížnost světa
  • Postavička
  • Magické věci
  • Kouzelníci
  • Kouzelníci II
  • Kouzelníci III
  • Charisma
  • Runy
  • Magie duchů