agické předměty a různe jiné magické věci jsou nedílnou součástí všech RPG. Jejich příliš velká koncentrace je ale jednou ze základních chyb začátečníků. Snaží se hru udělat zajimavou a dávají hrdinům do ruky jeden magickej předmět za druhým podobně jak je to třeba u mnohých počítačových her. Neuvědomůjí si ale že počítačová hra končí, ale hraní RPG konce nemá. Takže dříve nebo později musí přijít doba kdy hrdinové za sebou táhnou vozík s tunou různého magického šrotu a před každým boje přemýšlí kterej že meč si vlastně mají vzít. Dalším nešvarem spíše hráčů je čtení různých příruček pro PJe či DMy a vyžadování konkrátních věcí. Slova jako podle té knihy to stoji tolik a tolik nebo já chci tu a tu věc přímo nesnáším. Těmhle všem věcem se můžete jednoduše vyhnout když omezíte magické předměty. Hráči i po roce hraní budou stále mít co získat a na co se těšit a vy je bude stále mít čím překvapit. Neuzávirejte se ale úplně před přáníma hráčů jen ať mají sny ale né konkrétní a vy potom můžete domyslet zajímavé maličkosti. Další věc co dělám rád je uvažování proč a kdo danou věc někdo vytvořil. Vezměte si třeba takový meč který má pouze bonus do útoku? Kdo by ho mohl vytvořit? Kouzelník který má spoustu jiných možností jak zabíjet než se ohánět mečem? Ne ten asi ne ale pokud by daná zbraň měla ještě další bonusy tak se už dá říci že to vytvořil kouzelník pro svůj prospěch a když už ho tvořil tak ho udělal trošku lepší, taková zbraň už má nějakou logiku. Myslíte si ale že několik kouzelníků by vytvořilo stejnou věc? Nějaká sériová výroba? To asi nebude to správné. Sem tam se třeba může vyskytnout ale určitě není pravidlem, naopak je to vyjímka která potvrzuje pravidlo a to takové že každý magický předmět je unikátní. A také by měl každý mít své jméno to vždy udělé dobrý dojem na hráče. Alespoň kousek histori také není nikdy na škodu třeba vysvětlení proč se octl zrovna tam kde ho hráči našli není na škodu, ale hráči o to musí trošku usilovat ne to jen dostat naservírováno. Další možností je přžidání nevýhod. Silným magickým předmětům bych dal i nějakou tu nevíhodu čímž jejich sílu snížíte. A proč tam je? Protože při vyrábění bylo jednoduší to udělat takhle než bez jediné chybyčky.

A rada na závěr? Vymýšlejte všechny věci sami a nenchte se ovlivnit pravidly. Přidávejte nevýhody, věci tím jsou zajímavější. Nikdy nedávejte pouze jednu obvyklou vlastnost ale naopak se snažte dávat spíše míň a originálních vlastností než kombinovat 10 obvyklích.

A na závěr pod toto varování a upozornění o možnosti přemnožení magie budu doplňovat moje věci. Všechny už byly použity a svoje místo zde si zasloužili svoji originlitou. Hráči na ně velmi rádi vzpomínají, či je dokonale proklínají. Zveřejňuji zde jen ty předměty které už hráči nemají a už je nikdy mít nebudou.

Jméno: Asi je jasné co to znamená ale mnohé předměty nikdy pojmenovány nebyli
Systém: Hrál jsem v mnoha systémech a proto je důležité ke kterému patří. Spousta věcí jde konvertovat ale to už nechám na vás.
Popis: zde bude stučný popis předmětu.
Pravidla:a nejdůležitější na konec pravidla jak je to vlastně myšleno.

Jméno:(Šutr na řetězu)
Systém:Rolemaster
Popis:Masivní asi jako pět velký červený nebroušený kámen na mohutném zlatém řetězu.
Historie:Tento artefakt vlastnil velký kouzelník a čaroděj a vyvolával pomocí něj nemrtvé. Ve skutečnosti měl hlavně hodně životů, ale kouzlit moc neuměl. Po té ho získal družinový paladin, a díky němu opět sesílal spoustu kouzel, ale také byl věčně v komatu.
Pravidla:Tento kámen umožňuje sesílat veškerá kouzla bez možnosti chyby. Místo Pp (Power points, Magu či many) se ale platí pětinásobkem životů. Vyvolávací čas je 10 min + vyvolání daného kouzla, těh 10 min je aktivace kamene.

Jméno:Bleková hůl
Systém:Rolemaster
Popis:Čertná asi dvoumetrová hůl s dvaceti diamanty vzazenými asi 10 cm od sebe a jedno tlačítko.
Pravidla:Po zmáčknutí tlačítka z hole vyletuje postupně dvacet "Shock bolt" (velmi slabý blesčík), a dokud nevyletí všechny hůl se nezastaví, samozřejmě dělají pořádnej randál. Dobýjí se jeden "Shock bolt" za hodinu.

Jméno:Náramek výměny
Systém:DnD 3e
Popis:Krásný zlatý náramek s pohybující se rytinou dráčka.
Pravidla:Po té co si ho nasadíte se objeví malý asi 1/2m dráček (délka je i s ocasem) a pokusíse okamžitě a za každou cenu zabít vašeho stávajícího magického přítele a nahradit jeho místo.

Jméno:Náhrdelník devíti ohňů
Systém:DnD
Popis:Masivní zlatý náhrdelník s devíti rudými kameny
Pravidla:Při útoku na dálku 9x denně Úder plamenem, počítají se tvoje úrovně kněze. Pokud nemáš zlé přesvědčení tak Úder plamenem zasáhne i tebe, bez možnosti hodu na reflexi, pokud máš magickou odolnost bere se 24 úroveň jako sesilatelská.

Jméno:Dýka zkamenění
Systém:DnD
Popis:+3M a při každém zásahu kouzlo Zaklej v kámen (16 + tvoje Int, a proti MR se počítá tvoje celková úroveň). Pokud nemáš doménu Smrt nebo Chaos tak při každém tvém útoku touto zbraní si na zkamenění hážeš i ty.
Pravidla:

Jméno:
Systém:
Popis:
Pravidla:

Rozcestnik
  • Novinky
  • Rolemaster
  • Můj systém
  • D and D
  • Scénáře
  • Povídky
  • Uvahy
  • Onás
  • Ke stažení
  • Odkazy
  • Výtvory
  • Fotky
  • Kniha návštěv
  • Autorizované

  • Úvahy
  • Jak urychlit boj
  • Smrt a život
  • Obtížnost světa
  • Postavička
  • Magické věci
  • Kouzelníci
  • Kouzelníci II
  • Kouzelníci III
  • Charisma
  • Runy
  • Magie duchů