uny a runová kouzla jsou jeden z nejstarších oborů magie
vyskytujících se především u primitivních národů. Pochází ještě z dob,
kdy slovo magie nemělo žádný význam. Vznikly pouhým zkoušením různých
čar, nebo zakořeňováním různých rituálů, popěvků a symbolů. Z nich se potom
vyvinula celá dnešní moderní magie. V prvních obdobích kouzlení byly
ještě hojně používany, především díky nedokonalostem magie, na lepší
zacílení kouzel, jejich umocnění, či lepší ovládnutí, ale výzkum a
vývoj moderní magie tyto prostředky zcela anuloval. Takzvané krátkodobé
runy se v dnešní době používají už jen jako různé ochrany do
pentagramů, ale existují i runy dlouhodobé, které pochází již z dnešní
vysoké a velmi mocné, ale také velmi obtížné, magie. V tomto případě se
jedná o velmi komplikovaná kouzla, která zvládají jen největší mistři a
i těm nefungují vždy.
Typ: | dvourozměrná |
Druh: | samoaktivační |
Trvání: | krátkodobé |
Regenerace: | fyzicky omezená |
Tvorba: | malování a zpěv |
Materiál: | kůže |
Otisk osobnosti: | ne |
Počet osob: | 2 |
Pochopili jste jak se tato runa vytváří a co znamenají její parametry? Asi ne. Je tedy na čase vám vysvětlit co říká každá z kolonek a jaké má daná kolonka možnosti.
Co je to runa?
una je obrazec či vzor nakreslený, vyrytý, vyřezaný či jakkoliv
jinak vytvořený podle přesného návodu a přesným způsobem schopný za
určitých okolností držet magii. Runou tedy může i pouhé písmeno, socha,
změť drátů, tetování nebo vyšlapaný obrazec v poli.
uny rozdělujeme hlavně podle počtu rozměrů tedy na
dvourozměrné,
tří a více rozměrné. U všech vždy záleží na každém tahu, každé čárce,
její síle a někdy i kouzelných slovech, popěvku nebo rituálu, se
kterými byla daná runa vytvářena. Tří rozměrné runy se už většinou
netvoří pouze uměním kresličským, řezbářským, kamenickým či tetovacím,
ale takzvanými vypalovacími kouzly. U takovýchto run jsou tato kouzla
naprostou samozřejmostí. Problém je v tom, že tato kouzla jsou
většinou univerzální, lépe řečeno se liší pouze materiálem, na který se bude
runa vypalovat, ale jinak je opět každý tah na sesilateli a jeho
dokonalé znalosti postupu stavby vytvářené runy. Existují sice
specifická kouzla na vypalování zcela konkrétních run, ale ani ta se
nedají použít vždy a všude.
una je vzor, který za určitých okolností přitahuje magii a
tato
magie naopak za určitých okolností tvaruje runu. Některé runy stačí
nakreslit a tento obraz si sám přitáhne magii, tyto runy se nazývají
samoaktivační. Pokud toto prvotní nasátí potřebné magie aby runa začala
fungovat trvá příliš dlouho, tak se ji musí magie dodat. Takovéto runy
se nazývají aktivační. Poslední možností jsou runy, které magii umí
udržet, ale neumí si ji sami přitáhnout v tomto případě se jedná o runy
nabíjecí, jejich příkladem jsou třeba pentagramové runy. Tyto runy se
dají použít jen jednou a pak je třeba do nich magii opět dostat.
rvání run rozdělujeme na krátkodobé a dlouhodobé. V prvním
případě
se jedná o malby, kresby, znamení sypaná z písku a další věci co jdou
jednoduše smazat či jinak poškodit. V druhém případě se jedná o tesané
a vyřezávané runy,
různá tetování a runy vypalované. Runy krátkodobé jdou zrušit velmi
jednoduše, setřením jejich rozházením čí smytím, jakmile je porušen
obrazec runy kouzlo zaniká a již se neobnoví. Téměř všechny krátkodobé
runy jsou plošné tedy dvourozměrné. Výjimky potvrzují pravidlo.
Délka trvání run závisí také na typu regenerace.
mnoha run dochází k takzvané regeneraci. Je to efekt kdy
obraz je
schopen znovu přitáhnout magii a naopak magie je schopna obnovit
fyzickou podstatu runy. Tento efekt se většinou nevyskytuje u run
krátkodobých i když ve vyjímečných případech se i zde může objevit.
Nevyskytuje se také u žádné z nabíjecích run. Runy tedy dělíme na
neregenerační, to jsou všechny nabíjecí runy, magicky regenerační, ty
jsou velmi vzácné, zde magie obnovuje fyzický obraz, ale opačně to
nefunguje, fyzicky regenerační u kterých naopak fyzická podstata runy
obnovuje magii, a regenerační u kterých se obnovuje jak fyzický tak
magický obraz. K tomuto poslednímu typu patří téměř všechny tří a
vícerozměrné runy. U více rozměrných run také dochází k obnovování
materiálu do kterého byla runa vepsána. Čtvrtým rozměrem je najčastěji čas a tedy
runa se stále hýbe, takže aby nerozdrobila materiál do kterého je
vepsána tak jej za sebou také musí sama opravovat. Už tato skutečnost
zužuje výběr materiálů, protože živou tkáň kouzelnická magie těžko dá
dohromady a vyléčí takže použití více rozměrných run na živé cíle
sebou nese automatický neúspěch a navíc smrt cíle.
ž u typu runy jsem psal, že záleží na každé čárce, ale není
to
zcela přesné. Při tvorbě runy může záležet i na použitém materiálu,
tedy není jedno jestli je runa kreslena uhlím nebo křídou. V mnoha
případech záleží i na roční době, dnu v týdnu, hodině. Výjimkou nejsou ani na
vteřinu přesné tahy ať už štětcem nebo vypalovacím kouzlem. Zkrátka a
dobře u run záleží na spoustě věcí a bez specifikace této části se runu
nikdy nenaučíte kreslit.
jedno výše jsem psal, že záleží mnohdy na každé sekundě
tvorby
runy jinak se nepovede u zůstane neaktivní. V tomto časovém plánu je
samozřejmě důležitý i materiál, na který se runa nanáší. Těžko runu,
která je určena k tetování, budete za stejnou dobu a stejnou technikou
schopni vytesat do kamene. Na materiálu tedy záleží velmi a vždy musí
být specifikován.
noho run sebou nese také otisk osobnosti. To jest specifikaci
osoby, která runu tvořila a bez této specifikace jsou tyto runy
neaktivní. Problém je v
tom, že každý má tuto specifikaci jinou a tedy se otisk osobnosti a
celá runa nedá jen tak jednoduše zkopírovat. Musí se pozměnit podle
daného tvůrce, což je jedna z nejobtížnějších věcí u run vůbec, a nese
sebou až roky různého zkoušení než se tento otisk pro danou kombinaci
runa-tvůrce najde. Některá pozměnění jsou jen drobná, jinde se předělává
celá runa. Ale vždy se jedná o nejsložitější možné runy ať už mají
ostatní parametry jakékoliv.
některých run se musí některé tahy dělat zároveň, což v
praxi
znamená, že je zapotřebí více než jeden pár rukou. U jiných run je zase
zapotřebí rituálního zpěvu či hudebního doprovodu, který už by onen
kreslíř nezvládal. To vše znamená, že některé z run musí dělat, nebo
spíše být nápomocno, více lidí. Hodnota v tomto řádku potom uvádí
minimální množství lidí, kterých je k runě zapotřebí.
Výše uvedené parametry nejsou jediné, které k runám náleží. Ve skutečnosti je jich mnohem více. A které to jsou?
vorba run je velmi dlouhodobá záležitost. Minimální doba, po
kterou
se runy tvoří, je jedna směna, ale obvyklejší bývají až několika hodinové
rituály či téměř chirurgická práce s vypalovacími kouzly, která trvá nejméně hodinu. V případě tesaných run se může jednat až
o dny či měsíce. Výjimku tvoří většinou pouze nabíjecí runy, které jsou
většinou také nejjednodušší.
zhledem k tomu, že mnoho run stačí správně nakreslit, tak runy
může
tvořit kdokoliv kdo zná příslušnou formuli, obrázek zkrátka přesný postup.
U run aktivačních nebo nabíjecích musí už být kouzelník, aby runu aktivoval. Stejně tak u vícerozměrných run je
zapotřebí vypalovacích kouzel a ty už si jen tak někdo nevycucá z prstu,
takže i tyto runy bez kouzelníka vytvořit nejdou.
ěkteré runy jsou určeny přímo na malování na tělo, či
tetování, ale
co se stane, když se někdo pokusí nějakou trojrozměrnou runu vypálit do
živého cíle? Vzhledem k tomu, že vypalování runy je dlouhé a zranění
velmi bolestivé tak je problém aby cíl vůbec přežil samotné vypalování.
Pokud si myslíte, že je to dobrý mučící nastroj tak palečnice je mnohem
levnější a je u ní menší šance, že vám oběť zemře. I když cíl přežije
samotné vypalování tak ještě není vyhráno. Nezapomínejte na to, že
většina trojrozměrných run je regeneračních a tedy magie neustále
obnovuje fyzický vzor. Dochází tedy k trvalému poškození, které se
navíc stále obnovuje nejmenší možné následky proto bude věčně hnisající
zranění, které trvale sníží životaschopnost cíle. Horší potom by mohlo
být neustálé krvácení a pokud byl zasažen nějaký orgán či nějaká žíla
či tepna tak se o přežití nedá mluvit vůbec.
noho run se dá také vyrýt do nemrtvých, ale má to několik
háčků.
Prvním z háčků je samozřejmě podmínka že daný nemrtvý musí být hmotný
nebo mít materiál do kterého runy jdou vyrýt nakreslit atd. Tím z run
můžeme vyškrtnou všechny duchy, stíny a podobné stvůry. Druhou
podmínkou
je stálost tohoto materiálu. Zde narážím hlavně na zombie, které asi
také nebudou vhodným cílem podobných kouzel vzhledem ke své stále
hnijící tkáni.
becně čím větší je runa, tím je mocnější. Není proto jedno
jestli
je malinká runa nakreslena na čele a nebo velká runa přes celou hruď.
Neplatí to u run, které mají své přesné místo a přesnou velikost, třeba
runa inteligence určitě bude lépe působit přímo na čele, než velká na
hrudi. V případě kreslení run přes sebe je vždy velká pravděpodobnost,
že se vám stávající runa nepovede a navíc ještě vyřadíte tu původní
funkční. Co se týče nakreslení několika run stejného typu na jeden cíl
tak v tomto případě platí ta nejsilnější. Opět mohou existovat výjimky
třeba ve formě součtové runy, která umožní účinky některých run sčítat.
Problém těchto run je ovšem ten, že se kreslí či vypalují tak aby
spojovali runy jejíž účinky se mají sčítat, tím můžou vzniknout velmi
zajímavé a složité obrazce u kterých platí stejná pravidla jako pro
překrývající se runy.
ři rušení run záleží na jejich regeneračních vlastnostech.
Nabíjecí
runy a většina dvourozměrných, ty které jsou neregenerační, stačí jen
setřít přetnou či jinak poškodit a runa se stává neaktivní. U dalších
run opět záleží na typu regenerace. Všeobecně ale platí, že se musí
zároveň odstranit jak magická tak fyzická část, tedy poškodit obrazec i
pomocí kouzel rušících magii zničit magická část. Podle typu regenerace
runy je potom důležitější zničit buď samotný obrazec nebo magickou
část. U magicky regeneračních se nejprve ničí magická část protože ta
má schopnost obnovit obrazec. Naopak u fyzicky regeneračních je to
přesně naopak. Nejtěžší je to u regeneračních run tam je zapotřebí
oboje
zničit současně jinak se runa opět obnoví. Rychlost obnovování záleží
na typu runy. Obvykle čím je runa složitější, tím rychleji se obnovuje,
ale mohou se vyskytnout i výjimky jako všude.
Jak se s takto složitými obrazci a kouzli dá hrát?
ři tvorbě run může samozřejmě dojít ke všem možným výsledkům.
Totální úspěch by měl být velmi vzácný, pokud už se někomu povede tak
by mělo dojít k menšímu nárůstu síly runy, ale vzhledem k tomu, že runy
jsou extrémně složité a velmi komplexní tento bonus by neměl být nijak
významný. Při úspěchu je runa samozřejmě plně funkční tedy aktivní.
Neúspěch by měl být nejčastější ze všeho. Runa se sice docela povedla,
ale nějak nefunguje, něco je špatně, něco kvůli čemu nepřitáhla magii.
Tento stav je nejčastější a to i u profesionálních runotvůrců. Fatální
neúspěch je něco co u run téměř neexistuje. Jen velmi zřídka se stává,
že runa do sebe energii nasaje příliš rychle a exploduje, nebo že jsou
její účinky zcela opačné. Vzhledem k tomu, že udělat vzor který
přitahuje magii, tedy runu, je extrémně složité a ještě aby byly účinky
opačné nebo fatální to je skutečně jen velmi malé procento a mnoha
šamanům se nikdy za život nepodařilo způsobit fatální neúspěch. Toto
také vyvažuje stejné procento totálních úspěchů.
ojíte se toho, že vám váš válečník začne kouzlit pomocí run?
Když
si vezmete jak těžké je runu vytvořit, že záleží nejen na přesném
postupu kreslení, vyrývaní, či tetování, ale třeba i na materiálu,
prostředí, denní době, tak by se jednotlivým runám daly přiřadit
dovednosti, které svojí obtížností přesahující stávající tabulky.
Museli by jste asi rozšířit dovednosti o několik skupin třeba za velmi
těžkou by ještě následovaly extrémně těžké, téměř nereálné až skutečně
zázračné dovednosti a učte se potom podobné dovednosti. I sama
obtížnost run je už velmi odrazující, protože i šamanům místních kmenů
se povede třeba jen každá pátá a to mohou být lidé, kteří se podobnému
umění věnují celý život. Z toho vyplývá, že pokud dodržíte tato lehká
pravidla, žádné nekouzlící povolání nedosáhne stavu, kdy by umění
několika run mohlo destabilizovat hru.
A co kouzelníci a runy? Nezapomínejte, že kromě dovednosti kouzlit musí daný kouzelník dobře vyznat i v materiálu se kterým pracuje, tedy ovládat malování, řezbářství či umět tesat do kamene. A i kdyby runy vypaloval, tato kouzla jsou velmi zdlouhavá a časově náročná a pokud k tomu přidáte i otisk osobnosti, tak skutečně první povedená runa může být až po několikaletém tréningu a zkoušení a to ještě zcela náhodou.
noho PJů používá magické pasti, které jistě nejsou tvořeny
nějakými
démony a přesto fungují několik tisíc let. Tyto pasti se dají vytvořit
právě pomocí takovýchto run. Rozšíříte tak možnosti magie a vysvětlíte
věci, které dříve vysvětleny nebyly. Pokud chcete dát dobrodruhů do
cesty úctyhodného protivníka a přitom je nechcete zbytečně vybavovat
dalšími věcmi, není nad to jim postavit do cesty šampióna nějakého
barbarského kmene oděného jen do bederní roušky se štítovou runou na
hrudi. Hráči nic nezískají a přesto bude boj velmi zajímavý a
vyrovnaný. Nebo omrzeli vás už obyčejní kostlivci? Zkuste runové
kostlivce můžete tak nemrtvým přidat téměř jakoukoliv vlastnost a pokud
je nějaký takový kostlivec skoro zabije tak si již velmi rozmyslí
jestli zaútočí na dalšího podobného kostlivce s runou na lebce, i kdyby
ta runa byla jen runa stálého světla. Pokud potřebujete vysvětlit
starobylé hradby odolávající několik staletí nájezdníkům i temným
nekromantům vysvětlení je opět velmi jednoduché, několik starobylých
run někde v základech hradby.
Pokud chcete udělat magický předmět a přitom nechcete stále používat jen démony, nebo se vám tato DrD strategie nelíbí, případně chcete trvalý magický předmět, který ale nebude artefaktem, tak jsou zde právě runy, které vám v tom pomohou. Pokud je použijete ve hře tak ji tím ozvláštníte neboť hodně dlouho bude asi alchymistovi trvat než přijde na to jak to, že na daný meč nepůsobí efekty vyhánějící démony a přitom je ten meč magický a artefakt to není. Pokud teorii run neodkryjete celou naráz a budete ji "servírovat" hráčům postupně tak to ukáže promyšlenost celého světa a jak vše souvisí se vším.
o se tedy od run dá očekávat? Odpověď zní úplně všechno od
pouhé
světelné aury až po zvednutí síly, obratnosti, různé magické pasti, ale
i zcela neškodné runy podporující potenci odpuzující bodavý hmyz či
nedělající vůbec nic, jen magicky zářící. Uvádím zde i pár příkladů jak
takové runy mohou vypadat, jsou to ale skutečně jen příklady a proto
dodělání všech případných maličkostí nechávám na PJích jak runy
zapracují do svého světa, se kterými kulturami a zvyky je propojí a jaké
jim dají parametry. A teď již k příkladům:
Typ: | dvourozměrná |
Druh: | samoaktivační |
Trvání: | krátkodobé |
Regenerace: | fyzicky omezená |
Tvorba: | Malování, zpěv a bubnování |
Materiál: | Kůže |
Otisk osobnosti: | ne |
Počet osob: | 2 |
ato runa pochází od Smalijců, národa z bažin. Jejich domovem
jsou
hlavně bažiny na jih od Vnitřního moře. Smalijci jsou známi především
výrobou mnoha druhů jedů a jako lovci krokodýlů. S největší
pravděpodobností jsou v úpadku, protože byla zaznamenána i nějaká
pohřbená města, připisovaná právě tomuto národu.
Tato runa se maluje především na svaly a to vývarem z kůry Baheníku velkého a černé Orchideje smíšené s krokodýlí krví a jílem. I místo na rituál musí být speciálně upraveno. Pro odstranění negativní energie musí být na místě po dobu nejméně jedné hodiny udržován oheň, který se taktéž uhasí čerstvou krokodýlí krví. Na toto místo si potom lehne válečník na kterého se bude runa aplikovat. Šaman v rytmu bubnů touto podivuhodnou směsí, využívanou také jako slabší jed, nakreslí výslednou runu většinou na ruce nebo nohy. Namalování jedné runy trvá asi směnu. Přesto, že se kreslí na všechny končetiny jejich účinky se nesčítají spíše je to zvyk aby alespoň jedna byla aktivní, taková runa potom zvedá sílu a 1-6 bodů. Runa je funkční přibližně dva týdny v závislosti na hygieně a případných zraněních, která mohou porušit vzor runy.
Typ: | třírozměrná |
Druh: | aktivační |
Trvání: | dlouhodobá |
Regenerace: | úplná |
Tvorba: | vypalovací kouzlo |
Materiál: | kámen |
Otisk osobnosti: | ne |
Počet osob: | 1 |
ato runa již patří mezi moderní magii a na rozdíl od mnoha
jiných
má i svého vynálezce. Je velice užitečná neboť je to runa v podobě
bleskové pasti. Modrý blesk sice není nejsilnější, ale i tak odradí
většinu nežádoucích návštěvníků. Střílí maximálně deset blesků po
jednom a její energie se obnovuje 1 mag za 1 hodinu. Tato runa se
používá v kombinaci se
spouštěcí runou, díky jejich oblíbenosti jsou známi na obě runy
specifická vypalovací kouzla. Vypálení takovéto třírozměrné runy ale
není žádná maličkost a i s pomocí kouzel trvá asi šest hodin. I
nejlepším odborníkům se navíc daří asi jen 50% run vypálit skutečně
aktivních. Tato runa je zde hlavně proto, že její parametry jsou
zároveň nejčastější kombinací parametrů takzvaných moderních run.
Typ: | třírozměrná |
Druh: | samoaktivační |
Trvání: | dlouhodobá |
Regenerace: | úplná |
Tvorba: | vypalovací kouzlo |
Materiál: | kámen |
Otisk osobnosti: | ne |
Počet osob: | 1 |
ato runa je samotná na nic. Používá se jako spouštěč různých
pasťových run. Vzhledem k tomu, že se jedná o runu velmi jednoduchou,
vypaluje se pouhou hodinu, také se téměř vždy podaří. Navíc existují na
ni speciální vypalovací kouzla takže ani toto není žádný problém.
Typ: | dvourozměrná |
Druh: | samoaktivační |
Trvání: | dlouhodobé |
Regenerace: | fyzicky omezená |
Tvorba: | tetování a rituální slova |
Materiál: | kůže |
Otisk osobnosti: | ano |
Počet osob: | 1 |
ato runa se převážně tetuje na hruď. Používá se spolu s
dalšími
runami chránícími před mrazem neboť národ, který tuto runu vytvořil
pochází z dalekého severu. Pokud se tato runa zakryje látkou tak
přestává být funkční. Podle posledních odhadů tato runa chrání stejně
dobře jako rytířská zbroj tedy není-li nijak zakryta třeba i oblečením.
Její tetování není nikterak jednoduché a vzhledem k tomu, že je nutné do ní vnést otisk osobnosti tak zatím nebyla zopakována nikým jiným než šamany severských kmenů. Pod kůži se jemnými kostěnými jehličkami nanáší směs stříbrného lišejníku Ata Rangi a tuleního tuku. To vše za doprovodu rituálních slov jenž odříkává i ten na kterého je runa aplikována. Celý proces trvá asi čtyři hodiny, takže je velice únavný. Onen nešťastník poté dostává většinou poměrně silnou horečku, která je spíše způsobena zánětem kůže než samotnou runou. Tu léčí místní šamani opět vývarem ze stříbrného lišejníku. Stává se, že dotyčný zemře a není to nijak ojedinělý jev.
U těchto národů se věří, že duše se neztrácí a putuje z jednoho těla do druhého tedy po smrti se každý znovu narodí. Šaman, který umře se tedy znovu narodí a znovu je vybrán šamanem, ať to pravda je nebo není, faktem zůstává poměrně snadné nacházení onoho otisku osobnosti, který se mimo tyto kmeny nepodařilo ani po mnohaletém výzkumu zopakovat. I tak ale je tato runa funkční jen v jednom případu z desíti, což svědčí o její velké obtížnosti.
Typ: | dvourozměrná |
Druh: | samoaktivační / aktivační |
Trvání: | dlouhodobé / krátkodobé |
Regenerace: | fyzicky omezená |
Tvorba: | malování |
Materiál: | kostlivec / kost |
Otisk osobnosti: | ne |
Počet osob: | 1 |
ato runa patří mezi takzvané runy
temnoty,
tedy runy užívané v nekromancii a černé magii. Nedělá nic jiného než
jakousi světelnou auru kolem nemrtvého, přízračné světlo které
nemrtvému dodává jaksi hrůzostrašnější vzhled, i když tento efekt asi
působí jen na vesničany. Není nikterak složitá a
většinou se i daří i když na ni neexistuje žádné vypalovací kouzlo.
Kreslí se černou tuží na nemrtvé kostlivce nebo na kosti. Pokud je cíl
kostlivec tak se díky magii nemrtvého sama aktivuje a působí do té doby
dokud není setřena či jinak poničena. Pokud je ale namalována jen na
kost tak se musí aktivovat, jinak se sama nerozsvítí, a stejně tak se
sama po čase zničí, tedy v této variantě patří mezi runy krátkodobé.
Takto se používá hlavně jako nekromantská náhrada kouzla světlo.
Typ: | dvourozměrná |
Druh: | aktivační |
Trvání: | dlouhodobé |
Regenerace: | fyzicky omezená |
Tvorba: | tesání |
Materiál: | kámen |
Otisk osobnosti: | ano |
Počet osob: | 1 |
odle jména by se dalo soudit, že se jedná o jednu ze
základních a
nejstarších run, ale opak je pravdou. Tato runa nepatří mezi nejstarší
je totiž spojena s kamennými stavbami což už je poněkud novější věk.
Dle zvyků Nové říše je to runa, kterou kameníci vytesávají do základního
kamene každého domu. Smysl je spíše symbolický protože tato runa patří
mezi aktivační takže pro rychlé prokázání její funkčnosti by musel být
přitom ještě kouzelník. Sama se aktivuje až asi po pěti letech a to už
je uprostřed domu a nedá se tedy již ovlivnit. Vzhledem k tomu, že je
tato runa extrémně citlivá na provedení tak pokud se podaří některému z
kameníků dvě aktivní runy za život tak už je to přímo mistr. Na
základní kámen se přitom nedělá jen jedna runa, ale na každou stranu
jedna, tedy dohromady šest run na jeden základní kámen. Vzhledem k těmto
počtům je jasné, že tesání této runy je spíše zvyk než že by měla
nějaký
zásadní význam. Aktivní runa
se velmi špatně poznává neboť její energie se rozptýlí po celé stavbě a
je velkým uměním ji odlišit od pozadí. Účinky této runy nebyly dosud
příliš prozkoumány. Je jasné, že chrání především před další magii a
před blesky, ale jaké jsou pravděpodobnosti selhání těchto kouzel není
zcela jasné.
ebudu zde vypisovat všechny existující pentagramové runy
neboť toto
už je natolik rozsáhlá magie, že se stala vlastním oborem. Všechny tyto
runy jsou nabíjecí a slouží jako posílení a ochrana při sesílání
složitých kouzel a nebo experimentech s magii. Jako materiál se
používají různé prášky od uhelného přes stříbrný až třeba i kostěný
nebo křídový a většinou už se nekreslí ale používají se takzvaná
rozsypávací kouzla. Prášek se při nich vyhodí do vzduchu a klesne dolů
do obrazce, který je požadován. Následně se některým z transferových
kouzel postupně všechny runy nabijí a nakonec se na jeho kompletní
aktivaci rozsvítí v rozích pentagramu svíčky. Celá procedura nakreslení
pentagramu a jeho aktivace není nikterak krátká, protože transferová
kouzla jsou poměrně drahá a samotné runy i když třeba jen s minimálním
účinkem spotřebují na nabytí spousty energie. Celý proces proto může u
jednodušších vzorců trvat několik dní a u těch nejsložitějších třeba i
měsíc.
Dříve se pentagramy kreslily či sypaly ručně a každý kouzelník používal jen několik run. Později se přicházelo na kombinaci run a obrazce začali býti velmi složité. Došlo proto k tvorbě prvních rozsypávacích kouzel. S vývojem těchto kouzel přišel i první výzkum efektivních kombinací z nichž dodnes jsou některé používány, například Nermiúv pentagram chránící před útokem vlastnoručně vyvolaných nemrtvých, což se v případě chyby, která byla v té době poměrně častá, stávalo docela pravidelně. Dnes existuje několik set takto optimalizovaných pentagramů, které většinou nesou jméno po svém objeviteli.
Obrazec nemusí být vždy jen pentagram. Ale můžou to být různé mnohacípé hvězdy, seskupení kruhů nebo i jiných geometrických útvarů. Stejně tak nemusí jen chránit a posilovat, ale v dřívějších dobách v začátcích magie byly určeny i na správné směrování kouzel.
ěmto runám tedy vděčíme za rozvoj moderní magie
a i
když se v dnešní době nepoužívají příliš masově nemohou býti nikdy
vyškrtnuty z historie kouzelnictví, protože díky nim se podařilo poprvé
magii zaměřit a zkrotit její výbušnou sílu a tak rozvinout magické vědy
do dnešních šířek.
Pokud se vám tento článek líbil a chcete něco z toho použít budu jen rád. Stejně tak pokud Vás napadnou další runy, symboliky či jiné obrazce, budete chtít podobnou magii použít do některého ze svých předmětů tak jen směle do toho. Budu jedině rád pokud tento teoretický základ použijete klidně i do svých děl zde na servru i když jsem ještě neviděl, že by se zde nějak rozmáhala možnost citace jiných příspěvků. Ale stejně jako do této chvíli byla jen magie démonů proč by nešlo i to.